Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «رقص پا» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مزدک میرعابدینی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی که محصول سال 1395 است. این کارگردان در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری برنا از عوامل فروش این فیلم ابراز ناراضی و اعلام کرد قصد دارد فیلمنامه جدیدش به نام «کش و مثقال و دهی» را بسازد.

گفتگوی او با برنا را در زیر می خوانید؛

«رقص پا» یک فیلم اجتماعی مناسب برای گروه های سینمایی است، چرا در گروه آزاد اکران و به آن بی مهری شده است؟

وقتی صحبت کردیم تصمیم بر این شد در بین گروه های آزاد یا هنر و تجربه باشد که تهیه کننده گروه آزاد را انتخاب کرد، من هم از انتخابش راضی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته بودید «رقص پا» فیلمی مستقل است، به همان معنی که همه می گویند و ادعا می کنند مستقل است یا واقعا با هزینه و سرمایه شخصی و بدون کمک نهادها آن را ساختید؟ 

مستقل به معنای محتوای کلمه، یعنی تمام کارهای مربوط به این فیلم را بر عهده داشته ایم اما هزینه های این فیلم بر عهده فارابی بوده است. این را هم بگویم که من فارابی و تهیه کننده را عامل بی انگیزه گی در پخش «رقص پا» می دانم و احساس می کنم هیچ کدام خیلی به دنبال تبلیغات و پیگیر پخش نبودند. این فیلم برای اینکه با مردم ارتباط بیشتری برقرار کند نیاز به گروه پخش با انگیزه ای داشت که من نداشتم وگرنه بازیگرها و کارگردان هایی از جمله گلاب آدینه، آویار و... این فیلم را خیلی دوست داشتند و مورد توجه آنها قرار گرفته بود.

از آنجا که فیلم با محوریت یک کارگردان و بازیگر پیش می رود چقدر از اتفاقات «رقص پا» واقعی است و از نزدیک با آن مواجه شده اید؟

این فیلمنامه ترکیبی بین واقعیت و خیال است؛ معمولا در شکل مستند تار و پودی وجود دارد که تارهایش نشأت گرفته از اتفاقات روزمره است و پودهایش ریشه پردازی و داستان پردازی است. این فیلمنامه به نوعی داستان ساخته نشدن «رقص پا»ی شخصیت اصلی است، در واقع یک پشت صحنه سینما و علل ساخته نشدن های فیلمسازان هم محسوب می شود. من فیلمنامه ای سال ها پیش درباره بوکس داشتم که هنوز ساخته نشده، آن فیلمنامه برای من رقص پای اصلی است و «رقص پا» داستان ساخته نشدن آن فیلمنامه هم هست. بیان اینکه چرا سینمای ایران هنوز نمی تواند درباره بوکس یک فیلم خوب بسازد تا گفتن از مشکلاتی که برای تهیه کننده ها و سرمایه گذار ها وجود دارد؛ «رقص پا» برای این حرف هاست. 

چه زمانی شروع به نوشتن فیلمنامه «رقص پا» کردید؟ چطور شد به سراغ روایت داستان فراز و نشیب های یک فیلمساز رفتید؟

شاید از حدود 4 الی 5 سال پیش شروع فیلم با جستجو برای خانه شروع شد. آن روزها برای پیدا کردن مسکن با دلالان و مشاوران ملک و املاک ارتباط داشتم. همزمان تئاتری هم روی صحنه داشتم و با آن گروه تئاتر کار می کردم. انگیزه نوشتن این فیلمنامه از همان موقع کلید خورد.

گروه بازیگران «رقص پا» ستاره و چهره نیستند، برای دستمزد ستاره ها سرمایه نداشتید یا تعمدی برای انتخاب بازیگران درجه چند داشتید؟

حقیقتش این است که سرمایه نداشتیم. بودجه برای انتخاب مسیر راه خیلی تعیین کننده و مهم است شاید هم به انداره فیلمنامه مهم باشد. به نظرم نقش اول این فیلم را هیچ بازیگری غیر از خودم نمی توانست بازی کند، البته در «رقص پا» غیر از نقش «ندا صارمی»، نقش های دیگر پر رنگ نبودند به همین دلیل انگیزه کافی برای نپذیرفتن نقش ها از طرف بازیگرها کافی بود. عده ای از آنها هم دستمزد بالایی داشتند، همه این دلایل باعث شد با 250 نفر از بازیگران صحبت کنیم ولی نپذیرند و جواب رد بدهند.

تا اینجا از فروش «رقص پا» راضی هستید؟

به نظرم فروش «رقص پا» تراژدی برای فیلم های مستقل است. سهل انگاری وحشتناکی در پخش وجود داشت و فروش این فیلم به علت مشکلات در بخش پخش اسفناک است،! احساس می کنم تهیه کننده تبلیغات کافی و مناسبی نداشت و خیلی به دنبال تبلیغات در فضای مجازی نبود. گاهی فکر می کنم تعمدی است یا اینکه انگیزه ندارد، نمی دانم کدامش است؟! دوست دارم بدانم پخش این فیلم به عهده چه کسانی بود؟ چرا خبری از تهیه کننده نیست! یکسری بیلبورد و بنر و... بود ولی اینها که تبلیغ محسوب نمی شود؛ فیلم هایی که بیشتر فروختند تبلیغات شان بیشتر از ماست ولی زمانی که به سینما می روید مردم نمی دانند شاید که چنین فیلمی وجود دارد. البته که بخشی از آن هم به من برمی گردد و نوع انتخاب هایم و حتی کاراکتر خودم که کمی گوشه گیر هستم و اهل سروصدا نیستم.

در«رقص پا» همزمان بازی هم کردید، این موضوع تمرکز شما را برای کارگردانی این فیلم نگرفت؟

بله درست می گویید؛خیلی تاثیرگذار است. این قطعا بار آخری بود که این کار را انجام دادم. وقتی که شما مدام از پشت دوربین جلوی دوربین می روید اتفاق خوشایندی نمی افتد. واقعا دوست داشتم بدانم که کسی هست که این نقش را بازی کند؛ خیلی گشتم حتی یک دوره با بابک حمیدیان هم صحبت کردم. شاید جالب باشید بدانید خودش پیشنهاد داد این نقش را بازی کنم. به هر حال تمرکز زمانی که روی یک کار است نتیجه بهتری دیده می شود بعد از این همه هفت خوانی که پشت سر گذاشتیم زمانی که فیلم را می بینم از آن راضی هستم ولی دیگر این کار را تکرار نمی کنم و به هیچ فیلمسازی توصیه نمی کنم که خودش هم در فیلمش بازی کند خصوصا برای بازی در نقش اصلی!

سینمادارها در زمان پخش«رقص پا» چقدر با شما همکاری کردند یا احیانا چقدر شما را اذیت کردند؟

رفتارسینماداران به داستان پخش مرتبط است زمانی که پخش قوی نباشد سینمادار هم این را می فهمد که فیلم فروش ندارد؛ تبلیغ و پوسترها را برمی دارند و به خاطر فقر و مشکلات مالی که این وسط وجود دارد درک می کنم که سینما دار هم خرج دارد و باید رونق داشته باشد. آنها زمانی که می بینند فیلم های دیگری خوب می فروشند چرا باید فیلم من را به نمایش بگذارند؟ یا باید خودت بجنگی یا پخش کننده! اصلش این است که پخش کننده بجنگد. پس من مشکل را در پخش می دانم؛ دیدم در سینما تیکت جلوی پخش ما خالی است! این را هم بگویم که اصل ماجرا شورای صنفی است؛ این همه فیلم که اکران می شود آنهایی که قوی تر هستند می آیند و جا را می گیرند. مردم فیلم را در سینما ماندانا دیدند می گویند پرده سیاه نمایش می دهد،  آزادی را هم که به ما ندادند و پردیس ملت را هم همین طور. واقعا نمی دانم چرا؟ چرا این فیلم را در این پردیس ها نمایش ندادند؟ به مگامال هم که رفتم اصلا فیلم ما آنجا نبود! این بل بشو از شورای صنفی شروع می شود و بعد تهیه کننده و پخش و... تا آخر. این بازی را شاید بلد نبودیم و درست انجام ندادیم.

برای دیده شدن فیلم تان به استان ها سفر کردید؟

 دوست داشتم به سینما هویزه مشهد بروم که فعلا امکان سفر ندارم و فروش ها هم که کم است و بیلبوردها خیلی بزرگ و درخشان نبود. ترجیح می دهم سراغ فیلم بعدی بروم و روی بازی ام در فیلم مصادره تمرکز کنم. سعی می کنم دقیق تر رفتار کنم؛ من آدمی هستم که همیشه از خودم شروع می کنم که ببینم کجا ایراد داشتم و دوباره این کار را نکنم و زمانی هم که تنها می شوم می گویم روی خودت کار کن و تصمیمات بهتری بگیر و گله کردن از بقیه کار جالب و درستی نیست. سعی می کنم فیلم بعدی ام فیلم قوی تر و بزرگتری باشد اما رقص پا را دوست داشتم و آدم هایی که آمدند همه کار را دوست داشتند تنها حسرتم این است که مردم کم این فیلم را دیدند. دوست دارم روزی اگر به ثروت و مقام و شهرت بزرگی برسم از بچه هایی که در ایران زجر کشیدند حمایت کنم.

با توجه به اینکه مشغول بازی در فیلم «مصادره» هستید در این فیلم چه نقشی را بر عهده دارید؟ به نظر شما فیلم موفقی هست یا نه؟

در فیلم «مصادره» نقش یک خواننده آمریکایی را بازی کردم و نقش من تمام شده ولی هنوز فیلمبرداری آن ادامه دارد و حدود 20 روز دیگر به پایان می رسد. در این فیلم مهران و مسعود سلامی و رضا عطاران بازی می کنند و آقای قاسمی هم تهیه کننده حرفه ای هستند. بازی در این فیلم تجربه خوبی بود گروه صمیمی و خوب بودند. پیشاپیش قابل پیش بینی نیست ولی احساس خوبی دارم نسبت به این فیلم دارم.

سال 87 تجربه خوبی در فیلم «آنجا» با عبدالرضا کاهانی داشتید، این فیلم خیلی هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت، چرا بعد از آن دیگر با این کارگردان همکاری نکردید؟

نمی دانم جواب طولانی دارد یا شاید جوابی ندارد. ایشان دارای شخصیت جاه طلب تری بود و راه دیگری می رفت و با مهران احمدی هم که صحبت کردیم او می خواست تجربه های مختلفی داشته باشد از موقعیت استفاده کرد یک کمپانی آمریکایی هماهنگ شدیم فیلم را ساختیم آن طرف رفتیم این کار را انجام دادیم. ولی اینجا فیلم توقیف شد و حتی به خاطر دارم شب جشنواره فجر «پوران درخشنده» تماس گرفت و به من تبریک گفت، الان 10 سال از آن روزها گذشته احساس می کنم بعد از آن زمان هر کدام راه خود را پیدا کردیم و راه ما از هم جدا شد. از تجربه هایی که با مهران احمدی و کاهانی داشتیم احساس می کنم کاهانی دوست داشت سراغ آدم های دیگری برود و دلیل اصلی اش را نمی دانم. شاید شخصی باشد ولی کلا من آدم خیلی ارتباطی نیستم برعکس پدرم که مدرس ارتباطات است من بیشتر دوست دارم چیزی که فکر می کنم درست است را انجام می دهم تا چیزی که بقیه بگویند درست است.

راستی بعد از فیلم «آنجا» تهیه کننده هیچ فیلمی نبودید، تجربه تلخی بود که نخواستید تکرار شود؟

اصراری به تهیه کنندگی ندارم. با توجه به اینکه بعضی از تهیه کنندگان عجیب مشغول به کار هستند و اتفاقات عجیبی می افتد ولی خیلی اصرار نداشتم. معتقدم تهیه کنندگی یک تخصص است ولی کار من نوشتن فیلمنامه است و ترجیح می دهم فیلمسازی و نوشتن را ادامه دهم.

بازیگر پر کاری نیستید، برای انتخاب حساسیت و وسواس دارید؟

دوست ندارم فیلم های ارزان و نصفه و نیمه بسازم، باید شرایط وجود داشته باشد، از طرف تلویزیون 8 پیشنهاد را رد کرده ام چون دوست نداشتم در تلویزیون کار کنم ولی پیشنهادهایم در سینما کم بوده است. در تلویزیون یک تجربه در سریال مسافران با رامبد جوان داشتم که قرار بود 2 سکه اهدا کنند ولی ندادند خلاصه که «آقای خندوانه» 2 سکه به من بدهکار است. با عسل مجدنیا هم آشنا شدم، یک تجربه با عباس احمدی داشتم. شاید اگر در تلویزیون کار می کردم خیلی معروف می شدم ولی پیشنهادها را رد کردم، سینما برایم ارزشمندتر است چون ما سینما خوانده ایم و هدف هایی داشتیم برای اینکه در فضای آن باشیم. 5 سال جوانی ام را برای رقص پا گذاشتم، داستان گرفتن پروانه ساخت و...  به راحتی انجام نشد؛ فیلمسازی کار آسانی نیست خصوصا اگر فیلمساز بخواهد فیلمش بزرگ، محکم و قوی باشد و هر فیلمی نسازد اصلا آسان نیست، زمان بَر است. آنهایی که هر سال فیلم می سازند پول یا امکانات، چهره و ...  دارند. ما با کمک فارابی و بودجه کمی این فیلم را ساختیم، نیاز به حمایت داشتیم که فیلم بفروشد ولی این حمایت صورت نگرفت و فیلم نفروخت. کم است شاید برقراری ارتباطی که مهم است در من کمرنگ است. به هر حال خدا را شکر می کنم، معتقدم فیلمسازی برای فیلم هایی که دغدغه واقعی دارند زایمانی است که باید محترمانه و در یک بیمارستان با شرایط خوبی انجام شود فیلم «آنجا»، «بغداد» و «رقص پا» را ساختیم؛ من به این ها می گویم زایمان. فیلمسازی برای بعضی از افرادی که هر سال فیلم می سازند بیشتر شبیه به تجارت و بیزنس است شاید اگر وضع مالی ام خوب باشد هر سال فیلم بسازم چون عاشق این کار هستم. عده ای خیلی این استعداد را دارند فیلمی را که می سازند به گوش همه برسانند وبرای معرفی و فروش آن تبلیغ کنند.

غیر از بازیگری منبع درآمد دیگری دارید یا نه؟

طی چند سال اخیر در کارگاهی که داشتیم با همسرم به تدریس مشغول بودیم؛ من به نوجوانان بازیگری و او نقاشی آموزش می داد همین موجب شد چند سالی به تلویزیون نروم و شاید من را نجات داد و باعث شد  معروف و شناخته نشوم ولی همیشه احساس می کنم که از بچه ها خیلی چیزها یاد گرفتم. وقتی تئاتر کار می کردیم نفس تازه ای بود که هیچ چیزی جایش را نمی گیرد کار کردن با بچه ها را خیلی دوست دارم؛ علاقه دارم با موسسه «قایم باشک» فعالیت داشته باشم، از طرف با خانم بنی اعتماد خیلی به دنبال آن بودیم که بتوانم با آنها همکاری کنم ولی هنوز جوابی نگرفتم، دوست داشتم که فیلم را برایشان اکران کنم ولی نشد.

فعالیت جدیدی دارید؟

بله فیلمنامه ای دارم به نام «کش و مثقال و دهی» که نام روستای زادگاه پدری ام است، سال هاست روی این فیلمنامه کار می کنم و به زودی آن را می سازم، اما فعلا ترجیح میدهم جزییات را نگویم.

خبرنگار: سها راستاد

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟

چرا خرید و فروش عمده جوراب؟ مگر جوراب چه نقش برجسته ای در سلامت جسمی انسان دارد؟ کمی ریزتر شویم؛ جوراب باعث می‌شود پا در تماس مستقیم با کف کفش نباشد و از تعریق و رطوبت محفظه داخلی کفش جلوگیری شود. این امر به خصوص برای افرادی که پاهایشان تعریق زیادی دارد، بسیار مفید است.

انواع جوراب‌های موجود در آذرمد

در بازار پوشاک و لباس، جوراب یکی از اقلام ضروری بوده که هیچوقت حذف نشده است. با توجه به استفاده همگانی و سلایق مختلفی که در سطح جهان وجود دارد، جوراب‌ها نیز از لحاظ زیبایی و کیفیت بسیار متنوع تولید می‌شوند. به طبع با توجه به تنوع بالا، مراکز فروش جوراب عمده نیز اهمیت ویژه ای پیدا می‌کنند. یکی از این مراکز عمده فروشی جوراب، فروشگاه آنلاین آذرمد است که با تنوع بالای محصولات و خدمات با کیفیت خود، توانسته است جای خود را در بازار پوشاک و البسه باز کرده و اعتماد مشتریان را جلب کند.

1. جوراب‌های زنانه

جوراب‌های زنانه در بازار نسبت به جوراب‌های مردانه تنوع زیادتری دارند. این جوراب‌ها از جنس‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که شامل جوراب‌های نخی، پنبه‌ای، نخی-پنبه‌ای و حتی جوراب‌های زیر زانو می‌شوند. همچنین، طرح و رنگ بندی‌های مختلفی نیز برای جوراب‌های زنانه وجود دارد که به زیبایی لباس زنانه می‌افزاید.

2. جوراب‌های مردانه

جوراب‌های مردانه نیز همانند جوراب‌های زنانه دارای تنوع بسیار زیادی هستند؛ جوراب ساق دار، مچی، پاپوش، جوراب تا زانو، حوله ای و جوراب ورزشی مردانه از جنس نخ و پنبه در رنگ های سفید، مشکی و سرمه ای و... این جوراب‌ها علاوه بر جنس و طرح، در اندازه و طول مختلف عرضه می‌شوند تا به اندازه پا و قد هر فرد مناسب باشند.

3. جوراب‌های بچگانه

تنوع رنگ در این نوع جوراب‌ها، متناسب با تمایلات کودکانه است. حتی طرح‌هایی که برای جوراب‌های بچه گانه در نظر گرفته شده از شخصیت‌های کارتونی گرفته تا استیکرهای جذاب و اشکال هندسی متنوع، با ذوق کودکان به‌ شکلی متفاوت ارتباط برقرار می کند. تنوع در جوراب‌های بچه گانه برای سرما و یا گرما بسیار زیاد است. این جوراب‌ها بیشتر از از جنس پشم یا الیاف نخی تولید می‌شوند و به دلیل وجود لایه داخلی نرم، با پوست لطیف کودکان تناسب بیشتری دارند.

4. جوراب‌های نخی

جوراب‌های نخی یکی از راحت ترین و خنک ترین انواع جوراب‌ها هستند. این جوراب‌ها از جنس نخ تولید می‌شوند که باعث عدم تعریق پا و حفظ خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل، جوراب‌های نخی برای استفاده در فصل گرما بسیار مناسب هستند. تقاضای جوراب‌های نخی هم بین بانوان و هم بین آقایان بسیار بالاست.

5. جوراب‌های اسپورت

جوراب‌های اسپورت به عنوان قسمتی اساسی از لباس ورزشی در بین ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جوراب‌ها علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های تکنولوژیک، برای حفظ خشکی پوست و عدم تعریق، طرح و رنگ بندی خاص خود را دارند که به شکل و ظاهر لباس ورزشی، زیبایی ببخشند.

تنوع بسیار زیاد در انواع جوراب‌ها، این محصولات را چشمگیرتر و جذاب تر کرده است. همچنین، توجه به جزئیات در طرح، جنس و کاربردهای مختلف، آنها را به گزینه مناسب برای هر فصل و هر فعالیت تبدیل کرده است. در آذرنیا این تنوع و توجه به جزئیات، به مشتریان امکان می‌دهد که با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. به همین دلیل فروشگاه آنلاین آذرمد، با قدرت ارائه خدمات به مشتریان و ارسال سریع به سراسر کشور، توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان خود را جلب کند و به یکی از معتبرترین مراکز فروش جوراب در بازار تبدیل شود.

امتیاز خرید عمده جوراب (به‌صورت آنلاین)

امتیاز خرید آنلاین برای مغازه داران، یکی از عوامل مهم درآمدزایی و جذب مشتریان بیشتر است. این نوع خرید برای مشتریان نیز به عنوان یک ابزار مفید برای انتخاب بهترین فروشنده و خرید با کمترین زحمت و هزینه است.

مشتریان با چرخیدن در اینترنت و وبگردی و با مشاهده دیگر مشتریان و نظرات آن‌ها، راحت تر می‌توانند تصمیم به خرید از یک برند خاص یا محصول خاص بگیرند. این امر به ویژه برای محصولاتی که مشتریان قبلاً تجربه خرید آن‌ها را داشته‌اند، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. علت هم این است که با مقایسه کیفیت و قیمت در کنار هم، سریعتر نتیجه گیری می کنند و خرید موفق تری دارند.

اما این بار از جانب مغازه دار نگاه کنیم. بودن در فضای مجازی و خرید و فروش در اینترنت و مشاهده مهیا می کند و برای مغازه داران یک روش موثر برای جذب و حفظ مشتریان بیشتر است. به طور کلی، امتیاز خرید آنلاین برای هر دو طرف، یعنی مشتری و فروشنده، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مشتریان، انتخاب خریدهای متنوع را با قیمت‌های مناسب ممکن می‌سازد و برای فروشندگان، نقش تضمین کننده کیفیت خدمات، تنوع محصولات، سوددهی بیشتر و جذب مشتریان جدید را فراهم می‌کند. پس هر دو طرف در این خرید سود می‌برند.

خرید عمده جوراب

اگر به دنبال خرید عمده جوراب هستید، فروشگاه آذرمد گزینه‌ای مناسب برای شماست. امتیاز سفارشی سازی فروشگاه آنلاین آذرمد، این مجموعه را از دیگر همکاران متمایز ساخته است. چرا که سازگاری با نیازهای کسب و کار شما، قطعا جزئی از برنامه های ماست. این فروشگاه آنلاین تامین کننده انواع جوراب‌های به روز است که با تمرکز بر کیفیت و خدمات، توانسته به یک برند قوی در زمینه فروش عمده جوراب تبدیل شود.

آذرنیا جوراب های ساده و طرح دار زنانه و مردانه از کلاسیک تا مدرن، همه را پوشش می‌دهد. این سایت برای خرید عمده و ارزان جوراب یکی از مناسب‌ترین سایت‌های موجود در بازار تهران است. طوری که با داشتن قیمت‌های رقابتی، مشتریان خود را راضی نگه داشته است.

راحتی و سرعت در تحویل سفارشات باعث شده کاربران به این مجموعه وفادار بمانند. از طرفی تضمین بازگشت وجه باعث اطمینان کامل در خرید شما شده است.

برای سفارش و خرید عمده جوراب با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

02155169647

ساعت پاسخگویی: 24_7

کد خبر 847515

دیگر خبرها

  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏